יום ב', יט’ בתמוז תשע”ט
דף הבית יצירת קשר

דבר המנהלת- דבר המנהלת- טלי וולף צוקרמןמסיבת סיום שנה"ל תשע"ט, 20/6/2019ערב טוב תלמידים, הורים, צוות יקרערב טוב למכובדינו מהעיר, מהפיקוח ושותפנו לעשייה החינוכית:הגב' מלכה בן זקן- מפקחת בית הספר, הגב' אילנית הרוש- חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הבריאות, הגב' אתי אופק- יו"ר ועדות ההשמה באגף החינוך, נציגי מחלק הנוער של משטרת ראשון לציון, מכובדי כולם, אני נרגשת לפתוח את מסיבת הסיום של שנה"ל תשע"ט. שנה שחלפה במהרה, גדושה בעשייה ובחוויות, שנה של צמיחה מחד- פתיחת כיתה א' וסיום צמיחה מאידך- סיום מחזור א' של התיכון. מרגש!מעמד חגיגי זה, מעניק לנו את הזכות לסכם את השנה שחלפה, להביט לאחור ולראות את הדרך שעברנו. כמו בכל שנה החלו את לימודיהם תלמידים חדשים בבית הספר שהשתלבו בעשייה החינוכית, למדו את הכללים ואת מערך המחזקים. התכנית ההתנהגותית-חינוכית המשיכה להתקדם והשיפור התפקודי לצד פיתוח תחושת מסוגלות וחוויות הצלחה ממשיכים להוות את מוקד העשייה בבית הספר. לצד תכנית לימודים בלתי מתפשרת, מותאמת אישית ומעודכנת, משולבת תכנית העשרה ענפה, בתחום החינוך הגופני והספורט, האמנויות והחקלאות. את תכנית כישורי חיים אנחנו כל שנה מעדכנים ושיתופי פעולה פורים והדוקים אנו מקיימים עם מחלק הנוער של משטרת ראשון לציון, הרשות לבטחון וקהילה ואגף שפ"י של משרד החינוך. כל אלו מאפשרים לנו לפתח וליישם תכניות למידה, התפתחות ומניעה מקצועיות ביותר.צוות מיוחד עובד בארזים. את כל אלו ועוד מיישם ביצירתיות, באהבה, במסירות. האתגרים רבים אך אנו רואים שהנחישות משתלמת. אני גאה לנהל את ארזים, גאה לראות תלמידים לומדים ומתקדמים, גאה בצוות החינוכי על ההתמודדות והרגישות, גאה בהורים העומדים לצדנו למען ילדם, גאה בשותפות ובתמיכה שיש לנו מצד הפיקוח והרשות. זו גאווה של צמיחה. גאווה בלהיות חלק ממפגש מרגש בין עבר מתסכל להווה מתמשך ולעתיד שאנו רוצים שיהיה כמה שיותר מוצלח. המפגש הזה בין עבר-הווה- עתיד מעסיק אותנו יום יום, שעה שעה בעבודתנו החינוכית, הטיפולית והרגשית. עבור הצוות, התלמידים וההורים השאיפה היא למפגש משמעותי. על מפגש דומה, מעורר חשיבה, מספר יהודה עמיחי בשירו- ספר לימוד החשבון. יהודה עמיחי/ ספר לימוד החשבוןאֲנִי זוֹכֵר שְׁאֵלָה בְּסֵפֶר לִמּוּד הַחֶשְׁבּוֹן, עַל רַכֶּבֶת שֶׁיּוֹצֵאת מִמָּקוֹם אֶחָד וְרַכֶּבֶת אַחֶרֶת שֶׁיּוֹצֵאת מִמָּקוֹם אַחֵר. מָתַי יִפָּגְשׁוּ? וְאַף אֶחָד לֹא שָׁאַל מָה יִקְרֶה כַּאֲשֶׁר יִפָּגְשׁוּ, אִם יַעַצְרוּ אוֹ יַעַבְרוּ אַחַת עַל פְּנֵי הַשְּׁנִיָּה וְאוּלַי יִתְנַגְּשׁוּ. וְלֹא הָיְתָה שְׁאֵלָה עַל אִישׁ שֶׁיּוֹצֵא מִמָּקוֹם אֶחָד וְאִשָּׁה שֶׁיּוֹצֵאת מִמָּקוֹם אַחֵר. מָתַי יִפָּגְשׁוּ וְהַאִם בִּכְלָל יִפָּגְשׁוּ וּלְכַמָּה זְמַן יִפָּגְשׁוּ? וּבִדְבַר סֵפֶר לִמּוּד הַחֶשְׁבּוֹן. עַכְשָׁו הִגַּעְתִּי אֶל הָעַמּוּדִים הָאַחֲרוֹנִים שֶׁבָּהֶם רְשִׁימַת הַפִּתְרוֹנוֹת. וְאָז הָיָה אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בָּהֶם וּלְהִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהֶם. עַכְשָׁו מֻתָּר. עַכְשָׁו אֲנִי בּוֹדֵק בַּמֶּה צָדַקְתִּי וּבַמֶּה טָעִיתִי וְיוֹדֵעַ מֶה עָשִׂיתִי נָכוֹן וּמָה לֹא עָשִׂיתִי. אָמֵן. השיר, מעורר חשיבה על מהותו של מפגש.תלמידים והורים מגיעים לארזים. נפגשים. מתאמים ציפיות. מה יוליד המפגש? אלו תהליכים ובחירות יוליד המפגש? כמה זמן יערך המפגש? ובמעמד של שינוי- בודקים מה עשיתי נכון ומה לא, כיצד אפשר להוביל לתוצאה מיטבית מהמפגש החדש, הזמני אך בהחלט משמעותי. אני מאחלת לכם תלמידים יקרים להסתכל בתבונה לאחור רק כדי לראות את הדרך שעברתם, להעזר בסביבה הרוצה לטובתכם ותמיד תמיד לשאוף קדימה. אמן.תודה להורים, שותפנו לדרך החינוכית.תודה לצוות היקר והמוכשר. המשך ערב נעים וחגיגי! מה אתה רוצה להיות כשתהייה גדול? כששואלים ילדים שאלה זו, לעיתים עולות תהיות, לעיתים חשים בלבול וחוסר וודאות, יש כאלו שיודעים מייד ויש כאלו שאפילו לא הספיקו לחשוב על זה או אולי לא רוצים לשתף.... לכל הילדים שאיפות, חלומות, רצונות ומחשבות. רוצים לגדול ולהיות משמעותיים – לעצמם, למשפחה, לחברים ואפילו לעולם. לעיתים מאבדים כיוון, לא תמיד יודעים איך נכון להגיע אל היעד, לא מוצאים את הדרך ומפתחים מסלולים מורכבים המקשים על המיקוד. המטרה בבית ספר "ארזים" היא "לחשב מסלול מחדש" – מסלול מותאם אישית המאפשר לזהות יכולות, לפתח ולטפח את מוקדי הכוח, לתכנן בקפדנות את המטרות ולהתקדם בהדרגה תוך יישום עקרונות והליכים מקצועיים. במרכז העשייה מוצבת האמונה ביכולת לערוך שינוי, בכך שהתנהגות יכולה להשתנות- יש לה הקשר ויש לה תוצאה. את שניהם ניתן לנתח ולשנות. השינוי בהקשר ובתוצאה חייב להיות של הסביבה. בכוחות משותפים של כל הגורמים בסביבתו של התלמיד נוכל לצאת לדרך משותפת של שינוי. דרך של משמעות, דרך של השגת המסלול היעיל ביותר בדרך לצמיחה ולהתחדשות. דרך להתמקד בטוב וביכולות במקום בקושי ובמחסומים. דרך בה חשוב לבסס ערכים של התמדה ונחישות, איפוק ושליטה עצמית, יכולות לשתף פעולה, לפעול בעצמאות, להציב לעצמי מטרות וחלומות, להנות מעשייה ומהצלחות, להנות מהדרך , להעריך ולהוקיר את האנשים המלווים והתומכים. המסע משותף להורים, לתלמידים ולצוות החינוכי. זה המסע לשינוי האפשרי. בראייה חיובית, עם גבולות ברורים, התמדה ועקביות אנו מאמינים שנוכל לראות את היופי שבדרך, את הצמיחה וההשתנות ההדרגתית. עם הבנה משותפת שאין קיצורי דרך, שהחינוך הוא תהליך, שהשינוי מחייב עשייה- נוכל לצפות לראות ילדים מצליחים, ילדים מאושרים, ילדים שנהנים ללמוד ולהתפתח, ילדים שיש להם מטרה להיות גדולים... בברכת שנת לימודים מאושרת ומחזקת, טלי וולף-צוקרמן מנתחת התנהגות ומנהלת בית הספר קישור לסרטון השיר מה אתה רוצה להיות/ דורי בן זאב מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? אחד רוצה להיות נהג, לנסוע לעפולה אתה תהיה רופא ותרפא אנשים אני אהיה צייר ואצייר רק את שולה נגור מחוץ לעיר ונגדל שם פרחים מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? אולי תגיד אני רוצה להיות טייס לטוס אל הירח אתה רוצה להיות בלש תופס גנבים אני אהיה מכבי תל אביב וננצח! ואת רוצה להיות מלכת היהלומים יהיה גדול... מה אתם רוצים לשמוע, מה אתם רוצים לראות מה אתם רוצים לדעת, מה אתם רוצים להיות, אה? מה אתם חושבים רציתי, מה אתם רוצים לרוץ? מי שלא הולך הביתה - ישאר בחוץ! להיות גדול... ובלי טובות מאף אחד אני רוצה לצמוח להיות גדול ולהבין יותר בחיים לשמוע בקולי: לטוב, לרע ולא לברוח אני רוצה לחיות המון חיים ארוכים יהיה גדול...